---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..
MİM
Huzur nedir?
En huzurlu olduğunuz an'a gelene kadar nelerden geçtiniz?'

Ben huzuru tarif edebilir miyim bilmiyorum bismillah deyip başlıyayım inşaAllah..
öyle iddialı kelimelerim ,
okununca güzelmiş dedirten yazılarım hiç olmadı benim:(..
gene de değer verdiğim bir cann için başlıyorum..
Huzur ne şekilde olursa olsun hangi zamanda gelirse gelsin ansızın yüreğinize oturuveren bir kuş hafifliği,bir kelebek esintisi,Ferah feza bir gönül,dudağınızda istesenizde engel olamadığınız bir gülümseme ;dünyalar dolusu...
En huzurlu an ,vazife olarak değilde çağrıldığınızı hissederek ,içiniz coşkuyla ,özlediğiniz için rabbe secde etmek...O (C.C.)istediği için,huzuruna layık gördüğü için huzurda olduğunu bilerek hamd ile huzura durmak..adı üstünde huzura varmak..
Bir Allah dostunun okuduğu Kuranı dinlemek,sesindeki aşkı hissetmek,kalbe verdiği ferahlık...o an gözden akan iki damla..
Sonra Allah için sevebilmek ,onlardan gelen selamın verdiği huzur,
Bir dostla binbir muhabbetin ,susarak ,konuşarak yapılan sohbetin arasında içilen bir bardak sıcak çay..
bir kitabı bitirdikten sonra güzeldi diyebilmek,şu aralar la yı okumak yavaş yavaş hiç bitmesin istiyerek..
Birileri için huzur kaynağı olabilmek,tebessüm ettirebilmek varlığınızla.. 
Bazen yalnızlık ,iç alemine yolculuğa çıktığın, dingin bir ruhla...
Bazen birarada olmaktan mutluluk duyduğun kalabalık..
 Lale mevsimi mesela,lale kokusu,tomurcuk hali bir lalenin...
Dağların haşmeti...bir akarsuyun sesi...
bahar,baharda yağmur kokusu..
yağmur sonrası güneş,
hastalık sonrası şifa,
hasret sonrası kavuşmA,,
gözyaşı ;
bazen sevinçten bazen kederden
bazen  rabbin huzurundaki gözyaşı..içini yıkayıp arıtan..
(n'ola naif bir kalbe sahibolsaydım;gözünde nur misali şebnemler çağlıyan)
İllede imtihan sonrası gelen ferahlık,
inşirah...
inşirah..
yaşamın manasını anlamak belki özetle ,hamdile yaşamayı bilebilmek,,yoksa dünya bir sonsuz huzur yeri değil,öyle olsa sanırım huzurun kıymetini de anlıyamazdık...
herşeyi bir denge üzere yaradana sonsuz şükür edebilmek huzur..
en huzurlu an ..kul olduğumu ,nakıs olduğumu ,dünyanın üzülüp huzursuz olmaya değmiyeceğini anladığım andır,
Anlamak yok çocugum anlar gibi olmak var 
akıl için son tavır saçlarını yolmak var (nfk )
demiş üstad  anlıyabilenlerden olmamız duasıyla ,
En huzurlu ana gelene kadar insanın gafletden geçiyor yolu,şükürsüzlükten geçiyor,hatta hadsizlikten..sonra bir dinginlik gelince lutuf olarak,en huzurlu an..işte o an..farkına varabilmek ,nail olduğumuz nimetlerin... 
Her şey gelip mevlayı tanımaya sevmeye dayanıyor;onu bilince ,sevince ,tanıyınca huşuyu yerleştirince  kalbimize ...
huzurun kaynağını keşfedince...
hiçbirşey huzursuz etmiyecek bizleri inş..

Hayat Güzeldir bloğunun sahibesi Ebr-i Nisan mimlemiş beni ,
ablasını da kendi gibi güzel kelam sahibi sandığı için..
hayal kırıklığı yaşatmamışımdır sende inş ebr-i Nisanım... 
Çok teşekkür ederim,onu yeni tanıdım ama varlığı huzur olan Cannlardan ,kalbim öyle söylüyoR:)
Ebr-i Nisan'ın Huzuru tarifi ise başlıbaşına huzur,okumanızı tavsiye ederim ..
bunu niye en son yazdım önce onu okursanız beni hiç okuyamazdınız da ondan..:)
Bende Kendimce'mİ
Ruz-i ceza' yı
Derin'i
Selhun'u mimledim
Bir de Ranayı mimlemeyi çok isterdim hatta mimledim bile ama o yazmak istermi bilmem?

Eskilerin bir sözü vardır huzur sıktı diye ,(şımaranlar ,haddi aşanlar için söylenir)huzur sıkmasın bizleri..
Huzur sizinle olsun,siz huzur verenlerden olun inş..
selam sevgi ve dualarımla..




5 yorum:

Yazıyor dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Yazıyor dedi ki...

Sevgili Beyaz Laleciğim tevazu göstermişsin senin kelamın, varlığın huzur...

Öncelikle çok teşekkür ederim beni de hatırladığın için, ''yazmak istermi'' diye tereddüt ettiren kelamı edişin mimler ve benim blog içeriğiyle alakalı olduğunu biliyoruz. Bloguma yazamasam da buradan paylaşmadan geçemem:)

Yanlız başlığın insanı o kadar çok düşündürüyor ki, konuşmaktan ziyade susturup sorgulatıyor insanı... Hakikaten varlığımız huzur mu? Huzursuzluk mu? Dilerim bir gün huzur verenlerden olurum...


Benim için huzur: O'nun huzurunda durmak, kabe-i muazzamaya dokunmak(insan ona dokunduğu an Rabbül aleminin sanki sırtını sıvazladığını hissediyor... çok derin şevkat var orda...) altın oluğun altında oturduğun, duaya durduğun an... kur'an-ı kerim dinlediğim an...Rabbül Aleminin bir güzel gönlün dizinin dibine diz çöktürdüğü an... her şeyiyle gece benim için huzurdur. Kitaplarımla başbaşa olduğum an...Dostlarla, Ailemle olduğum an... Allah dostlarının kelamı kibarları, hayatları, muhabbeti bana hep huzur veriyor, onlarsızlık ise huzursuzluktur!

Selam ve Muhabbetle!

Emine dedi ki...

sevgili beyaz lale,
önce seni okudum, okurken huzur duydum en çok ta rabbin huzurundaki huzurda huzur buldum..
ellerine yüreğine sağlık..
doğruca hayat güzeldiri okudum sonra çok beğendim ki belirttim orda da zaten..
ama kendine haksızlık etme lütfen çok sade, dingin ve huzurlu bir uslüpla anlatmışsın bize huzuru..
sevgiler..

Ebr-i Nisan:) dedi ki...

Estağfrullah Beyaz Lalem..ne kadar teşekkür etsem az bu güzel bakan gözlere..
güzel, görendir asıl demek istiyorum..çok güzel görüyorsun sen can..
ve şu güzel kelamından haberdar ol olur mu..

Öncelikle teessüflerimi iletmek istedim aslında,çünkü söylediğinin aksine tadı damağımda kalan bir yazı okudum ben..
dolu dolu, öz'ce..huzurun maneviyatla kucaklaştığı yerde okşuyor insanı..
lütfen kendi kelamına artık daha çok yer ver olur mu..
güzel cümlelerini daha çok okumak isterim..
ve inan ki samimiyim bu yazdıklarımda..
Lalem tekrar teşekkür ederim, kırmayıp böyle güzel bir cevapla döndüğün için.)

Huzurla, sevgi, selam ve dua ile;)..

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Ranacığım ,çok güzeldi huzuru kelimelere döküşün imrenerek okudum sağolasın ,gönlüne sağlık,kırmadığın için ayrıca teşekkür edrim,varlığı huzur olan kardeşim..sevgilerimle..


EminE,Sizinde okuyan gözlerinize ,hisseden yüreğinize sağlık..
tanıştırdım değilmi sizi Ebr-i nisanla,ben de hepsini okuyamadım henüz ama çok hoş yazmış,sevindim beğenmenize..selam ve dua ile..


Ben teşekkür ederim Ebr-i nisanım ,sağolasın güzel görüp güzel düşündüğün için ama bu ablana göre değil yazmak..Ruz-i cezanın(K.S.)bir dizesi var 'Ben aslında "İkra!" emrine amade' diye başlıyan...bende oku emrine amadeyim sizler yazın inş bizlerde büyük bir keyifle okuyalım..susmasın kalemin ,yüreğin..selam sevgi ve dualarımla...

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters