---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..





Şems-i Tebrizi der ki;*

Şems-i Tebrizi der ki;'Sizin davanızı bilmek isterim, mananızı öğrenmek için,
Mananızı bilmek isterim davanızı öğrenmek için.'


Her İnsan kendine bir değer biçer, atfeder ve vehmeder...
Sonra kendine biçtiği bu değere şahit arar...
Bu değere şahitlik edenleri sever...

Biçtiği bu değerden bile çok değerli olduğuna şahitlik edenlere ise aşık olur...
Çektiği acıların kaynağı budur...

Bu yazıyı okuyan okuyucu yüreğine bakarsa dikkatlice ayan beyan görecektir ki,
çektiği en büyük acı,
ona hak ettiği değerin başkaları tarafından verilmemesi, bu değer iddiasına şahitlik edilmemesidir...
İnsanlar yalancı şahit arar dururlar...
Bazen bulurlar, en başlarında sevgi duyarla bazende aşk yaşadıklarını iddia ederler ve sonunda cayır cayır yanar yürekleri...
Yalancı şahitlik kısa sürede biter zira...
Kişinin değeri, anlamı kadardır....

Kişinin anlamını onun manası belirler...
Mana yoksa anlam olmaz.
Kişinin manası, davası kadardır...
Kişi ancak davası kadar mana taşır.
O halde kişi davasını nasıl öğrenebilir.
Kişinin davası ancak derdidir...

Derdin neyse davan odur...


Ya derdini dahi bilmeyenler?

Kişinin derdi en çok konuştuğu şeydir.

Ey iddiacı sen derdin kadar değerlisin...

Bırak başkalarınıda GERÇEK derdine bir bak....,

alıntı..

2 yorum:

cengiz hüseyin dedi ki...

Selamün Aleyküm

Bir yanlış anlamayı düzeltmek istiyorum, paylaştığın yazının sorumlusu benim lakin net ortamında paylaşılır iken bazı eksiltmeler ve ilaveler yapılarak en sonunda yazı şemsi tebriziye atfedilmiştir...şemsi tebriziye ait olan seninde kullanmadığın yazının en başındaki iki cümledir...yazının orjinali şöyle başlar...Şemsi Tebrizi der ki: "sizin davanızı bilmek isterim mananızı öğrenmek için, mananızı bilmek isterim davanızı öğrenmek için" yazının gerisi bu cümlenin tevili mahiyetindedir ve sorumluluğu bana aittir...yazının vebali bana ait olmasına rağmen iş okadar ileriye gitmişki, konyada şemsi tebrizinin türbesinin yanındaki kitapçıda broşür haline getirilip altınada şemsi tebrizi yazılmış...vebal altına girdim bu yorumu yazmamın gerekçesi budur...bu vesile ile bloğundaki birkaç yazıya baktım maşaallah iyi bir insan gördüm...Hoşkal

cengiz arif hüseyin

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

ve aleyküm selam,yazının bir açıklama olduğu anlaşılıyor zaten ,ya da ben anladım ama ilk paragrafı şemsi tebriziye ait sandım,bilgilendirme için teşekkürler ,yazıyı değiştiriyorum..selamlar...

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters