---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..



Tasavvufta şöyle güzel bir adet varmış:
Dervişin biri, yine bir dervişler topluluğu içerisine gelip,
selam vererek oturduktan sonra,
topluluk gelen dervişe
"Merhaba!!"
yerine
"Aşk olsun!!"
dermiş...
Derviş de
''Aşkınız cemal olsun Efendim!!''
diye mukabele edermiş...
Bu sefer topluluk
''Cemaliniz nur olsun!!''
Dediğinde, derviş de
''Nurunuz ayn olsun!!''
Dermiş ve böylece selamlaşma bitermiş....
alıntı
Sizlere de
Aşk'olsun efendim aşk'olsun...

6 yorum:

Yazıyor dedi ki...

Sizin de; Aşkınız Cemal Olsun Efendim!
Çok hoşmuş,

Muhabbetle!

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Sevgili Rana sizin yorumunuz da çok hoştu,teşekkür ederim... sizinde ''Cemaliniz nur olsun!!
sevgilerimle...

GüLüm'Se dedi ki...

Devamida benden gelsin ;

''Nurunuz ayn olsun!!''

Efendim saygilar :)

abherî dedi ki...

Öncelikle aşk olsun diyerek başlayayım sözlerime. Gelenek görenek açısından öyle zengin ki kültürümüz, günümüze bakınca gözlerimiz yaşarmadan edemiyor doğrusu!

Yazar İbrahim Refik'in Ulu Çınarın Gölgesinde adlı kitabından küçük bir alıntı eklemek istiyorum izninizle;

"İnsanlarımız eskiden edeplerindeki inceliklerine binaen ‘Işığı yak’ demezlerdi. Çünkü yakmak olumsuz bir kelimedir. Bunun yerine ‘Işığı uyandır’ derlerdi
Geceleyin yatarlarken de ‘Lambayı (mumu) söndür.’ demezler (Allah kimsenin ışığını söndürmesin.),çünkü söndürmek olumsuzluk çağrıştırdığı için ‘Lambayı dinlendir’ derlerdi.
Aynı şekilde ‘Kapıyı kapat’ denilmez (Allah kimsenin kapısını kapamasın) ‘Kapıyı ört’ veya ‘Sırla’ derlerdi."

Bâki muhabbetle...

Hazan mevsimi dedi ki...

nurunu bulan gönüllere nur yagar inşALLAH

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

GüLüm'Se,benden de sevgiler canım..:)
abherî,ne güzel bir yorumla süslemişsiniz konuyu,şükran kesiran...
hazan mevsimi ,hoşgelmişsiniz ,gönülden amin diyorum duanıza...
selam ve dua ile...

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters