---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..
Sokrates bir ev yaptırmış nasılsa;
Eş dost başlamış kusur bulmaya:
Kimi içini beğenmemiş:
Kızmayın ama demiş;
Şanınıza layık değil odaları.
Kimi cephesine çatmış:
Karşıdan görünüş berbatmış.
Hepsine göre de çok darmış bu ev.
Kim sığarmış bu kulübeye?
Koca Filozof: Ah, demiş, keşke bu evin
alabileceği kadar
Gerçek dostum olsa !
Sokrates'in sözü yerinde;
Bir ev dolusu gerçek dost nerede?
Sözde herkes dost, ama gel de inan.
Dosttan bol şey de yok dünyada,
Dosttan az şey de.

La Fontaine

2 yorum:

eda dedi ki...

Oncelikle beyaz laleleri bende çok severim onu belirteyim ! Socrates'in dediginden,ben, farkli bir mana daha cikariyorum burada, oda su : " keske bu eve sigicak kadar alcakgonullu dostalarim olsa "" tevazu ve alcakgonullukte toprak gibi ol " dememismiydi MEVLANA ? Bilmiyorum siz ne dusunuyorsunuz.

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Hoşgelmişsiniz..
Sevindim beyaz laleri sevmenize:)
Bence de fablın ana fikri o :)
İnsan gerçekten sevdiğiyle ,DOSTUM dediğiyle olunca zaman ve mekan önemini kaybeder...
gönlü bayram edenin bedeni her yere sığar..

''bu gece yar hanesinde
yastığım bir taş idi..
altım yağmur üstüm çamur
yine gönlüm hoş idi''
der ya bir türkümüz..

Can'ın daralmadığı yerde cisme her yer ferah feza ..:)
gerçek dostu arayan değilde gerçek dost olabilmek duasıyla diyorum;en önce kendi nefsime..:)
teşekkür ederim düşüncenizi benimle paylaştığınız için..
selam ve dua ile...

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters