---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..


Farzet ki


ben su'yum ...


Ve ateşe tutkunum


Yanmazsam eğer Ah'ım kalır
***************************************************



yüreğim,

toparlan gidiyoruz!
/ya da
toparlandım gidelim!/
ârafta kalakalmak yakışmadı bize;
bir adım atalım hadi,
“yâr” deyip susalım;
“yâr”dandır deyip razı olalım!
*********************************************************

bir gül dedi,bülbül güle
bülbül gülmedi gitti...
gül bülbüle ,bülbül güle
yar olmadı gitti...
*****************************************************


"Benimdir" diye bildiklerim Senindir..


Beni, bende olanlara "bende" etme ..


"Ben" diye bildiğim de, Senin emrindir..

Beni bende bırakıp, Senden etme ..


****************************



hiç sebepsiz beraberliğine seçtiği biz,
hamdetmek için Allah'tan
başka ne isteriz ki?


hiç yoktan bizi "şahdamarından daha yakın"lığına
layık görmüşse Allah,
biz şimdi neyimizi eksik biliriz ki?
***********************************************************


Leyla değilim dost, lakin çağırırsan çöllere gelirim..
Sana yalan halde gelmem, toplarım özümü yalın halde gelirim..
Kapıyı çaldığımda kim o dersen, ben olmam kapında sen olur gelirim..
Sen gel de yeter ki, yola yük olmam, yol olur gelirim..

~Mevlana
*************************************************


Bazen kelimelerin anlamını yitirdiği anları yaşarız.

O vakit sadece gözlerimiz konuşur
Bazen gözlerimiz de konuş(a)maz

çünkü gözlerine bakacağımız yüzleri bulamayız susarız öylece..

Susmak bir nevi ölmektir,
susmak bazen 'git' denildiğinde gidememektir.

sonra, sadece Susarak Özleriz.
Ve gökyüzüne iki damla yaş bırakırız.
********************************************************************


Gönül çalamazsan aşkın sazını ne perdeye dokun; ne teli incit!

Eğer çekemezsen gülün nazını ne dikene dokun; ne gülü incit!


Bülbülü dinle ki gelesin cuşa; karganın namesi gider mi hoşa!

Meyvesiz ağacı sallama boşa ne yaprağa dokun; ne dalı incit!


Gel Haktan ayrılma Hakkı seversen; nefsini ıslah et er oğlu ersen

Hakikat şehrine yolcu değilsen; ne yolcuyu eyle ne yolu incit
****************************************************


Efendimiz Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
“İslâm ahlakının en faziletli davranışı, insanlara diliyle zarar vermemek için susmaktır.”
(İbnü’l-Mübarek)
***************

Hz. Musa (a.s) 'ın Duası
Ya Rabbi! ben kendime yazık ettim. Affeyle beni...
(KASAS -16)



***************************************************************************

Suskunluğumuz haykırışımız olsun...
Çehremiz anlatsın edeple sevdalarımızı...
Kalbimiz Allah aşkını zikreylesin,
Sevgimizi Allah' tan içten içe isteyelim susarak...
İçli bir çığlıkla...



**********************************************************
“Beklemek sabretmektir” dedi ustam.

“Kalbim üstüne” dedim.

Büküldü boynum...

*************************************************************




Hz. Mevlânâ, tevbe hakkında şöyle der:


“Nedâmet ateşiyle dolu bir gönülle, nemli gözlerle tevbe et!
Zîrâ çiçekler güneşli ve ıslak yerlerde açar…”
*******************************************************


Asla üç sey olma.
Ümitsiz olma
Şükürsüz olma.
Sabırsız olma.

Mevlâyı bilen ümidi bilmeli.
O’nu bilen şükretmeli.

O'na inananın sabırlı olmalı her ameli..
******************************************************************



Eritirim her bir boncuğu teker teker
Mevlâ aşkıyla yanar sinem
Kâlbim de ellerime eşlik eder
Yâ Allah, Subhan’Allah çeker..

~~~~

“Len tenalü birre hatta tünfiku”

…dedi Hüdâ.
Sevdiğinden geçmeyince kişi, sultan mı bulur!..

***************************************************


Bilinenin hissedilememesi sancısıyla…
Yeşermeye durmadan kalbim, susun! Susun…
Bilmemeliyim kaldıramaz daha fazlasını bedenim…
Rabbim! Geldim. Başka kimi var açılacak ellerimin…
“Kemeseli’l-hımar yahmilu asfara”dan kurtaracak kim?!
Duyur nefhasını nurunun,
Cuş-i huruşla savrulsun ruhum,
Rabbim! Geldim!
Sen’sin hem ilkim hem sonum…

******************************************************************
Şu ellerin taşı hiç bana değmez...
illa dostun gülü yareler beni...

***********************************************************



Ben göz açmam hâbdan bîdârdır gönlümdeki
Gerçi ben mestim velî hûşyârdır gönlümdeki...

- Enderunlu Vâsıf -


(Gönlümde öyle bir aşk var ki, ben uyurken bile uyanık,
ben gerçi mest olmuşum amma gönlümdeki her an uyanık)***********************************************************

Allah'ın gülü dikenli yarattığına hayret edeceğiniz yerde,

dikenler arasında gül yarattığına şükrediniz
**********************************************************


Kalplerden kovulma yoktur ,giden gitmiştir...
**********************************************************************



Ben diyorum ki: Vuslatı beklerim, Yâr, Gaffâr...
Âşk diyor ki: El-intizâr eşeddü min-en-nâr.......*

*Beklemek, ateşten şiddetlidir..

*******************************************************************************


‘Kuran, her okuyanın kalbine yeniden sefer eder.’
*********************************************************************
>


boyun büküp önünde ağlasam sessizce
şu garip gönlüm affolur mu?
bu fırtına durulur mu?
benden adam olur mu?
**********************************************************************************


"Acı ademoğlunu en çok beğendiği kapısından ziyaret edermiş."

Ali Ayçil/Kovulmuşların Evi


*************************************************************



Her insanın sadece aynalara gösterdiği bir yüzü ve kimselere söylemediği bir hüznü vardır...
****************************************************************

**************************************************************




AşK DediĞiN Ya Allah'tan GeLmeLi...Ya Allah İçİn OLmaLı...Ya Da Allah'a ULaşTıRMaLı; YoKSa YerLe Bir olmalı...




susarsın..
kalbine düşer kelimeler
bilirim..
baktıkça içine
hep can kırıkları...
"sustukça batar içime, canıma can kırıkları "
..

Mevlana misali..

"Bir Elif Miktarı uzayan acılarıma Dört elif Miktarı susmak Yakısır bana.."********************************************************************




Ruhum ayazda,karda kaldı

Rahmetinle sar,kucakla beni
Kalbim derde düştü,acıda kaldı
Muhabbetine sar,sarmala beni
Sevdiklerim gitti,geride kaldı
Yakınlığınla sar,sakla beni
Günahım çoğaldı,elimde kaldı
Gufranınla sar,akla beni...
(amin)



S.Demirci

Çıplak çıkarsa söz
Sadra inşirah gerek
Mevsimi sarmışsa güz
Vakte inşirah gerek
Tene saplanmışsa göz
Akla inşirah gerek
Küllenmişse kalbde köz
Ruha inşirah gerek…”
Y. Özkan Özburun
***********************************************************************




Rabbim! Kalbimi tut!
Etrafımı saran uçurumlara düşmemem için, düşüncelerin oluşturduğu bilinmezlik denizinde kaybolmamam için, nefsimin ve şeytanın gönlümü esir almaması için, ellerimden tut Rabbim.
Rabbim! Geçici ve boş şeylerle yorulan kalbimi Sevginle doldur.
Her şeye Senin sevginle bakabilmeyi öğret.
***************************************************************************




Bir buluttan bir damla yağmur düştü.Bu damla denizin genişliğini görünce utandı:
” Şu deniz denilen yerde ben kim oluyorum? Eğer deniz buysa gerçekten ben hiçim ” dedi.
Damla,kendisini hor görünce sedefin biri onu koynuna alıp seve seve besledi.
Felek de onun işini öyle düzgün yürüttü ki, nihayet padişahlara yaraşan namlı bir inci oldu.
Hasılı bu yüceliği kurumsuz olmakla buldu; Yokluk kapısını çaldığı için var oldu.

(Şeyh Sadi-i Şirazi’nin Gülistan’ından)

Evet, kendini beğenen belâyı bulur, zahmete düşer;
kendini beğenmeyen safâyı bulur, rahmete gider.
( Mektubat)
******************************

Ne denlü cehd ederse bir murâde
Nasîb olmaz mukadderden ziyâde.

Lâ Edrî

/İnsan bir murâdına kavuşmak için kendi irâdesiyle çalıştıktan sonra eğer hakkında hayırlı olmadığından dolayı o şeyi Allah takdîr etmediyse o şey nasîb olmaz./


*****************************************************

Arza hacet yok
,
Halim Sana ayandır.

Dile gerek yok,

Sessizliğim Sana beyandır.

Söze lüzum yok,

Susuşum Sana kelamdır.

Kelama ihtiyaç yok,

Ahım Sana figandır.
***********************************************************




Gül bahçesinde yatıp uyuyan kişi bir an evvel uyanmayı ister.

Fakat zindanda uyumuş olan ebediyyen uyumaktan yanadır

çünkü uyanırsa yeniden zindana düşmüş olacağını bilir.

— İskender Pala


Gül, gel küllenen gönlüme bir gül

Işık ol dünyama

Ey gül…
********************************************************


Gülüşümde bile hüzün var benim
Hüzünle örülmüş beyaz kefenim
Yüzümde çizgiler destesi hüzün
İçimde hayatın bestesi hüzün
. . .

**

Bana susacak kadar ben
konusacak kadar sen lazım diyorum
sen olmuyorsun
ben...

sus kalıyorum..

0 yorum:

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters