---}--}@ Arşivime Hoş Geldiniz,Benim Beğendiklerimi Umarım Siz de Beğenirsiniz... Resimler ve Yazılar Forumlardan Alıntıdır..




SABRET

ve

ÜMİT ET

hep.

Gündüzün

geceden

doğdugunu

bilmez misin sen!

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////





haydi tesbihim ey laram dilaram

niyazımın yegane vesilesi

nur-i muhammedin nuruna boğ beni

aşıktan maşuğuna aksın o aşk denizin şelalesi

ancak vuslat hayaliyle kırmızı bir vahadır derdim

leyl oldum bu sahra çarşısında

huzur-i aşk satılıyor bu çarşıda koş dediler

koştum!!!

ancak elime önce seni verdiler

ve çeeek çok çek dediler....

******************************************************************************



GöRMeYiNCe TüKeNSeYDi SeVGiLeR,İnSaNLaR VaRLıĞı BoYuNCa GöRMeDiĞi RaBLeRiNe BöYLeSi BiR MuHaBBeT DuYaRLaRMıYDı Hiç?
...GöZüMüN DeĞiL GöNLüMüN GöRDüĞüSüN...

***************************************************************************



Faziletli olan ve faziletleri bakımından birbirine benzeyen insanlar arasındaki dostluk mükemmel bir dostluktur.

Aristo

********************************************************************




Bağışlama, menekşenin kendini ezen topuğa anında bulaşan güzel kokusudur.
George Roemisch
************************************************************************



" BEN ´ i terk et, O ´ nu bulursun. "

**************************************************************


Hakkın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. “düzenim bozulur, hayatım alt üst olur” diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını?

Tebrizli Şems
*********************************************



Kapı... Açılır...


Vurmayı bil!


Ne zaman?


Bilemem!


Yeter ki O kapıda durmayı bil!
***********************************************



haydi tesbihim tane tane çek beni,
bir ab-ı hayat sun,şu ahu figan olan ruhuma
senden ve seccademden başka ibadetime vesilemi varki KAYS'ın kavruk çöllerine dönmüş gönlüme
senden başka kim leyla olup su serpebilirki?
kulluğum başımda billurdan bir taç,
Allah dedirttir bana,budur açlığıma ilaç
kalmasın bedenimde esbabı cürmüm
yeni bir tevekkül belirsin,karamsar hücrelerime...(!)*****************************************



Bazen kendi kendine kırılır dal, kendi kendine düşer yapraklar...
Ne bir rüzgar eser, ne de yağmur yağar...
Herşey sessizce oluverir...
Sessizce..
.

Bu hali O'ndan başka kim bilebilir? ...
...

zeyyal


******************************************



her ne ihtiyacım varsa

tümünü gönderen
tek ihtiyacım
************************************************************




Gelmez sana bir ziyan bu aşktan gönlüm!
Can gitse de korkma, başka bir candır ölüm...

Hz. Mevlana
****************************************************
Ey gönül!
Anlamayanlar seni üzerler, rahatsız ederler;
hatta seni deli, divane ederler, elini ayağını bağlarlar.
Sen içi tatlı, özlü bir yemişe benzersin,
bu yüzden
seni hep kırarlar…
~ Hz. Mevlana


***************************************

Başına gelen eziyetler artıyor değil mi?
Buğdayı başak olsun diye toprağa attılar.
Değirmende un olsun diye ezdiler.
Ekmek oldu.
Dişleri ile ezdiler.
Ezil ki can olasın.
Can veresin.

Mevlana Celaleddin-i Rumi
Mesnevi
************************************



Başına ne gelirse gelsin, karamsarlığa kapılma.
Bütün kapılar kapansa bile
sonunda "O" kimsenin bilmediği patikalar açar.

Sen şu an göremesen de,
dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var.

Şükret ! İstediğini elde edince şükretmek kolaydır.
Sufi; dilediği gerçekleşmediğinde de şükredebilendir.

~ Tebrizli Şems ~
*************************************************



Hakkın karşına çıkardığı değişimlere
direnmek yerine, teslim ol.
Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın.
''düzenim bozulur,hayatım allt üst olur''
diye endişe etme.
Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını??
(TEBİRİZLİ ŞEMS )

************************************************************



“Ezel sırlarını ne sen bilirsin ne de ben
Bu muammâyı ne sen çözersin ne de ben
Perdenin gerisinde seni beni bir konuşturan var
Perde kalkarsa ne sen kalırsın ne de ben”
Ebu’l-hasan harakani
*****************************************************************





Bir buluttan bir damla yağmur düştü.Bu damla denizin genişliğini görünce utandı:
” Şu deniz denilen yerde ben kim oluyorum? Eğer deniz buysa gerçekten ben hiçim ” dedi.
Damla,kendisini hor görünce sedefin biri onu koynuna alıp seve seve besledi.Kaynakwh:
Felek de onun işini öyle düzgün yürüttü ki, nihayet padişahlara yaraşan namlı bir inci oldu.
Hasılı bu yüceliği kurumsuz olmakla buldu; Yokluk kapısını çaldığı için var oldu.


(Şeyh Sadi-i Şirazi’nin Gülistan’ından)


Evet, kendini beğenen belâyı bulur, zahmete düşer;
kendini beğenmeyen safâyı bulur, rahmete gider.
( Mektubat)

***********************************************************************


cihânda âşık-i mehcûr sanma râhat olur
Neler çeker bu gönül söylesem şikâyet olur

Şeyhulislam Yahya

********************************************


Âlem hoş idi ki vâr idi yâr,
Çün yâr yok, olmasın ne kim var?..

- Fuzuli -



-----------------------------------------------------



Ben göz açmam hâbdan bîdârdır gönlümdeki
Gerçi ben mestim velî hûşyârdır gönlümdeki...

- Enderunlu Vâsıf -

(Gönlümde öyle bir aşk var ki, ben uyurken bile uyanık,
ben gerçi mest olmuşum amma gönlümdeki her an uyanık)*****************************************



"cenneti aletle yapmadılar, niyetten ubudiyetten yaptılar."

Mevlânâ

******************************************************



“Ben, bir dağım,
sesim, sözüm, yârin sadâsıdır, yârin sözüdür.
Ben bir resimim, benim ressamım o güzeldir.
Sen sanıyorsun ki,
konuştuğum zaman ağzımdan çıkan sözler,

benim sözümdür.
Hayır; anahtar kilide sokulur da açılırken ses çıkarır ya,
işte benim sözlerim böyledir.”

Hz.Mevlana

*********************************************************************



Kimden kaçıyoruz. Kendimizden mi?

Ne olmayacak şey!

Kimden kapıp kurtarıyoruz, Hak’tan mı?

Ne boş zahmet!


Hz. Mevlana
************************************************************




Kaçmak isterim kendimden; kaçmak, kurtulmak isterim.
Bütün arzulardan uzaklaşmak isterim hem, bütün bağlardan kopmak...
Durakların, konakların, mesafelerin bağlarıyla bağlanmışım da
koparmak isterim bağlarımı şimdi, kırmak isterim.


Mevlana(ks)
-Varlık Rubaileri-
****************************************


“ Noktası bir kitaptır aşkın
Zerresi âfitabdır aşkın
Garkolur katresinde kevn ü mekân
Gizlenür zerresinde her dü cihân “Kaynakwh: Kaynakwh:

Erzurumlu İbrahim Hakkı
---------------------------------------------



Ahlakın yanına nezaketi,

Maneviyatın yanına samimiyeti

Koyabildik mi

Bu dünyadaki en hassas terazi,

İnsanın içidir…

İbrahim Tenekeci
**********************************************




Kesme nevanı,

İçine salsalar da keder
Kırılsa gönül medd ü cezr ile,

Hepsi geçer…
Hepsi geçer…


Şirazi
//////////////////////////////////////


*Eğer ALLAH (c.c.) katındaki değerini merak ediyorsan;O’na kalbinde ayırdığın yere bak!..
***************************************************************************


Kıpırdarsam döküleceğim..Kalırsamda esaretim...
..İki arada bir derede yüreğim..
-------------------------------------------------



Çatallı yol ağzında şaşırıp kaldım Derviş!
Söyle hangi patika gül dağına gidermiş?
********************************



''Bir zaman yaşanmış güzelliklerin insanın içinde,
sızlayacakları mevsimi bekleyen sinsi yaralara dönüşmesi ne hazin!"
************************************************************************




''Bunca varlık var iken gitmez gönül darlığı''
Söyleyişi yankılanır Yunus'un.
Bir anlam veremesssin, nedenler çoğalır zihninde.
İki ayrı dünya taşıyorsun iki ayrı yanında.
Yani sen bu görünenden öte varlıksın, anlamıyorsun...
Bedeninde evinde olsan da ruhunla gurbettesin....
**********************************************************



Adımı,
Sormadan önce düşün,

İsmi ayrıdır her yaşın.
Sıkışırsa birgün başın,
Sen de demle,Kaynakwh: Kaynakwh:
Benim gibi hem de:

Çay içtim şekeri düşten,
Son demde.

Ertuğrul şahin
***************************************************************




Sen, yakini bir imanla, tam bir rıza ile için çalışmaya muktedir olabilirsen çalış; şayet buna muktedir olamazsan, hoşuna gitmeyen şeyde sabırda çok hayır var.
Şunu da bil ki nusret sabırla birlikte gelir,
kurtuluş da sıkıntıyla gelir, zorlukta da kolaylık vardır,
bir zorluk iki kolaylığa asla galebe çalamayacaktır.



Kütüb-i Sitte

************************************************


Ey zavallı insan, bu düşüşlerden,
bu hallerden sakın ye’se kapılma;
gizli gizli o kadar çok dua et, Kaynakwh:
geceleri o kadar çok ağla, inle ki;
sonunda
yedi kat gökten kulağına kurtuluş sesleri gelsin…

*************************************************************






Mahrur dolu gözlerinle baka kalma
Yinemi yanlızsıın başka dost arama
Seni sen gibi sevenlerin var, dur sakın ağlama,
Tutma bırak sal gitsin,öfkeye merak salma....
Er kişi sensin başka yerde arama
Rahmandır sana yakın,başkasına yakarma
Yanlız değilsin can,senide katarım dualarıma

MALCOLM_X
****************************







“Ezel sırlarını ne sen bilirsin ne de ben
Bu muammâyı ne sen çözersin ne de ben
Perdenin gerisinde seni beni bir konuşturan var
Perde kalkarsa ne sen kalırsın ne de ben”
Ebu’l-hasan harakani

*************************************************************************






Sıkıntın mı Var ..?!
Secdeye sıgın , Secde de sıgın…!
Huzura ulasmanın tek yolu vardır ;
O da huzura durmaktır…**********************************************************************




“İbrahim gerçekten halîm, evvah ve münib idi.”

(Hud Suresi,65)






Halîm: Çok yumuşak huylu, suçluyu bağışlayan kimse.

Evvah: Çok duygulu.

Münib: Kendini Allah’a kulluğa adamış kimse.


**********************************************************************





Akşam namazı vaktinde herkes mumunu yakar, sofrasını kurar; bense sevgilinin hayâline dalar, gamlara batar; ağlayıp feryat etmeye koyulurum.

Gözyaşıyla abdest aldığımdan namazım da ateşli olur.

Bir ezan sesi geldi mi, mescidimin kapısını yakar yandırır.

Hak kapısını nasıl çalayım?

Ne el kaldı ne gönül!

Ey Mevlâm, eli de sen aldın, gönlü de sen; bari bir aman ver bana!

And olsun Allah’a ki namazımı kılarım; ama rükû tamamlandı mı, imam kim haberim bile olmaz.


Mevlana Celaleddin Rumi

*******************************************************



Ölümden zerre kadar korkum varsa, namerdim” diyemeyeceğim. Beden için biyolojik bir korku, mutlaka vardır. Ama benim asıl korkum, secdeden kovulmaktır. Eğer huzura kabul edilmezsem bedenim değil, ondan önce ruhum ölmüş demektir. Bu ise, bedenin ölmesi ile kıyaslanamayacak derecede, korkunç bir sıfır oluşturur.Sıfır olmaktan, Sonsuz’uma sığınırım.
Aman, aman, el-Aman.
Ya RAB !

Ümit Meriç



*************************************************

Gençliğine doyamadan gitti, derler…
Doymak mümkün mü ki, doyup da gitsin…
Doymak burada değil…

Burası acıkmanın yeri..

N.F.K./ Mümin – Kafir





Ne güzel! Derin bir “âh” ile yâd etmek seni.
Her dem düşünmek, her dem hayal etmek seni...
Ne güzel! Visâline gülmek, firâkınla ağlamak.
Yanmaktan usanmamak yanarken susamak seni.
(Haddâd)





bırakmıyorum ki , gönülde düşünce olasın
istemiyorum ki, gözlerde değersiz kalasın
seni canımda saklıyorum gözümde gönlümde değil
ta ki son nefesime kadar bana yâr olasın

alıntı

0 yorum:

*******

Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

************
blogger counter

View My Stats *************************************

widget
**************

****************************free counters